16 березня, 2007

Кіно яке мені сподобалося

Минулих вихідних подивилися Апокаліпсис Мела Гібсона. На Страсті Христові я так і не наважився, релігійний підтекст фільму і наперед відомий сюжет, а також надмірна реальність, про яку казали всі, хто фільм дивився, зробили свою справу (тобто відбили бажання дивитися). Про Апокаліпсис казали приблизно те саме, критикували що племена вийшли ну дуже вже дикунами, але що від дикунів очікувати?
Кіно дуже колоритне. Багато жорстокості, але правдивої, не в стилі Вбити Біла, де вона просто безглузда. Жорстокість як правило виживання. В фільмі мене найбільше підкупила постановка, коли я (глядач) повинен звертати уваги на дрібниці, аби зрозуміти суть дійства. Нема примітивної (і такої звичної) розшифровки подій коментарем в кадрі. Фільм насичений живим дійством, він і екшин, і етнік, і трилер (з погонею в лісі). Один недолік - кінцівка. Хепі енд видався доволі логічним, але зробили ого мерзенно. Як на мене, то шансів вижити і врятувати родину в головного героя не було. Математичних, але не кіношних. В кіно можна все ;-).
Головне враження від кіна - нема коли скучати. Постійний рух чи психічна нагрузка. Якісна постановка. Якісні жорстокості. Нічого правда для себе не виніс з цього фільму, але воно вартує його подивитися

3 коментарі:

AMA сказав...

А по моєму суть фільму говорила про те, що страх руйнує людину з середини і тільки людина без страху може дойти до мети ;). Як на мене, то дуже глибоко і філософсько, як зрештою і всі фільми Гібсона. Фільм дійсно супер і його варто переглянути :).

Roman LuVR сказав...

і дійсно... треба було писати статтю раніше, а то я вже забув про що був фільм :-) тема страху там дійсно була

Bohdan Mushkevych сказав...

продовжу тему банення Романа. Апокаліпсис це не фільм "по роману такого-то". Це свого роду мікс трилера і історичного ехо. Фільм веде тебе від локальної сутички племен (мінімум співчуття) через культуру того часу (виживає сильніший) до складної системи функціонування цивілізації Майя (ієрархія, касти, криваві ритуали).
Майя володіли системою державного апарату, архітектурою, наукою; календар майя Європейцям вдалось перевершити тільки в 19 ст.
Та попри всі здобутки їхня культура грунтувалась на кривавих обрядах і ритуалах. І це на мій погляд основний посил цього фільму - тільки за нормальної ідеології цивілізація здатна вистояти і розвиватись.
А закінчення, на мою думку, символізує ідею приходу неочікуваного гравця, котрий обіймає лідерство в час, поки локальні еліти буксують в своїх чварах.
Для Майя і Ацтеків це були іспанські конквістадори, для Африки - Французи, для середньовічного Китаю - Англійці, для України початку 20 ст - Росіяни.